Ga naar hoofdinhoud

AI, kans of bedreiging?

Zijn programma’s die gebruikmaken van Artificiële Intelligentie een kans of bedreiging voor de creatieve sector?

Zijn programma’s die gebruikmaken van Artificiële Intelligentie een kans of bedreiging voor de creatieve sector?

Het is onrustig in de creatieve sector. Programma’s die gebruikmaken van Artificiële Intelligentie (AI) kunnen illustraties creëren, reclamecampagnes bedenken en teksten schrijven. Ook in de signbranche worden programma’s als ChatGPT, waarmee je teksten kunt genereren, of Dall-E, om afbeeldingen te creëren, steeds meer toegepast. Is het een kans of een bedreiging voor de signmaker?

Door: Hetty Stevens

Een reclamecampagne laten bedenken door ChatGPT. Bijpassend beeldmateriaal genereren met Dall-E of Midjourney. En je klanten online te woord staan met een chatbot. Artificiële Intelligentie, oftewel AI, is een hot item. Ook in de signbranche. De een ziet het als een bedreiging, de ander omarmt het en ziet vooral kansen. Een directeur van een printbedrijf vertelde onlangs dat de campagneteksten op de bedrijfswebsite nu al gemaakt worden met behulp van ChatGPT. “Je krijgt originele invalshoeken en foutloze teksten in een mum van tijd. Dat is perfect.”

​​

Voor abonnees artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Sign Benelux.

Digitaal jaarabonnement

Voor 174,95 per jaar (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd toegang tot alle (verdiepende) artikelen, video’s en berichten waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.