Het KVGO start een campagne CO2- en energiereductie in Overijssel. De campagne is gericht op mkb-bedrijven in de communicatiesector, waaronder de Grafimedia.
Het KVGO heeft onlangs van de provincie Overijssel groen licht gekregen voor het opzetten van een communicatiecampagne ter bevordering van CO2- en energiereductie. Met deze subsidie gaat het KVGO, in samenwerking met de energie-adviseurs van BlueTerra Energy Experts en het Dienstencentrum, een aantal activiteiten uitvoeren.
Denk daarbij onder andere aan het organiseren van (online) informatiebijeenkomsten voor deelnemende bedrijven, trainingsactiviteiten, het opzetten van een helpdesk ter ondersteuning en een informatieve website op brancheniveau. De campagne begint in september met een informatief webinar en wordt nog voor het einde van dit jaar afgerond.
Waarom deze campagne?
In de afgelopen jaren is gebleken dat veel mkb-bedrijven in de sector onvoldoende aandacht hebben besteed aan CO2- en energiereductie. Niet uit onwil, maar veel ondernemers missen de kennis om adequaat hieraan te werken. Het besparingspotentieel is hierdoor substantieel. Het project is bedoeld om ondernemers te stimuleren met CO2- en energiereductie aan de gang te gaan en ze ook op langere termijn te blijven informeren en enthousiasmeren, zodat CO2 -en energiereductie verankerd worden in de bedrijfsvoering.
Voor wie?
Bedrijven uit de provincie Overijssel, die willen deelnemen kunnen voor meer informatie vanaf nu contact opnemen met Maarten Reuderink van het KVGO via 020-5435678 of met Peter Tegel van het Dienstencentrum op 020-5435688.