Ga naar hoofdinhoud

Color Concepts wordt ColorBase

Color Concepts verandert haar naam in ColorBase. Deze wijziging weerspiegelt de focus van het bedrijf op alle activiteiten rond haar data driven platforms ten dienste van de printindustrie.

Het hoge doel van ColorBase is het verminderen van afval in de grafische industrie door spelers te verbinden via intelligente platforms die slimmere samenwerking, materiaalsourcing en kleurbeheeroplossingen mogelijk maken, stelt het bedrijf in een persbericht.

Advertentie
Advertentie

Eigen database

Al meer dan twintig jaar bood Color Concepts services met toegevoegde waarde, zoals het HP Latex-certificeringsprogramma, kleurprofilering en het testen van printmateriaal. Als bijproduct genereerden al deze activiteiten gegevens die worden opgeslagen in een eigen database: ColorBase.

Inmiddels bevat deze database details over meer dan 430 grootformaatprinters, ruim 3.700 materialen, meer dan 90 RIP’s en 1,2 miljoen printerprofielen. Deze kerndataset vormt de basis van een reeks onderling verbonden softwaretools – ColorBase Labs, ColorBase Exchange en ColorBase Toolbox – die waarde creëren voor gebruikers door uitwisseling van informatie tussen industriële partners mogelijk te maken en verspilling aanzienlijk te verminderen.

Wereld veranderen

Nu alle inspanningen van het bedrijf zich te concentreren op het ColorBase-project, is het logisch de Color Concepts-identiteit om te zetten naar ColorBase, stelt Marco Roos, CEO van ColorBase. “We streven ernaar de wereld te veranderen – dus eerst moeten we onszelf veranderen. In plaats van steeds maar weer dezelfde tests en profileringen te herhalen, willen we onze kennis en de resultaten van ons werk digitaliseren. Aan degenen die ons al twintig jaar volgen: blijf ons volgen; we zijn aan het transformeren en het is spannend!”

Missie hetzelfde

ColorBase doet er alles aan om de overgang zo naadloos mogelijk te laten verlopen voor haar klanten en partners. Naast de nieuwe digitale producten zal ColorBase het test-, profilerings- en certificeringswerk blijven aanbieden dat Color Concepts op de kaart heeft gezet. De missie van ColorBase is hetzelfde gebleven: het ontwikkelen van de digitale basis voor de ‘slimme’ printindustrie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.