Ga naar hoofdinhoud

Dentsu toont nieuwe trends (D)OOH

Als we marketing- en reclamebureau Dentsu mogen geloven, ziet de toekomst van out-of-homereclame (OOH) er florissant uit. Dat is te danken aan enkele boeiende (digitale) trends.

Trends met sterke invloed

Het komende jaar zijn, volgens Dentsu, de volgende trends sterk van invloed zijn op (D)OOH: ‘Meer dan schermen’, ‘Welkom bij de Metaverse’, ‘Het meest sociale medium’, ‘(D)OOH omnichannel planning’, ‘Van globaal naar lokaal’ en ‘Een nieuwe manier van ervaren’.

Advertentie
Advertentie

Nieuw leven inblazen

Verschillende digitale technologieën raken steeds meer geïntegreerd binnen (D)OOH. Ze dienen als springplank naar innovatieve interactieve en onverwachte ervaringen. Holografische projecties, 3D-technologieën, droneshows, AI en dynamische content zijn slechts enkele voorbeelden die de creativiteit binnen (D)OOH nieuw leven inblazen, meldt Dentsu. “We voorspellen dat merken de komende jaren multi-sensorische campagnes gaan creëren voor de digitaal vermoeide consument die hunkert naar ervaringen uit het echte leven. Een mooi voorbeeld is de viering van het 100-jarig bestaan ​​van Gucci met een (tijdelijke) multisensorische hub in het hart van Londen met een boekwinkel, een muzieklounge, een café en natuurlijk een boetiek met modieuze artikelen.”

Reclame in de metaverse

De metaverse zal steeds vaker worden gebruikt voor het plaatsen van een reclameboodschap. Een voorbeeld is het exclusieve concert van Ariana Grande in het populaire spel Fortnite. Oceaan Outdoor gaat samenwerken met Admix en daardoor zal DOOH – die in de fysieke wereld zichtbaar is – ook op digitale replica’s in de virtuele wereld worden getoond.

Tonen van sociale gezicht

Een andere trend is dat veel bedrijven graag hun sociale maatschappelijke duurzame kant via DOOH onder de aandacht brengen. “Merken die het (D)OOH-podium gebruiken voor hun sociale berichten gaan hiermee echt een duidelijke verplichting aan”, stelt het rapport. “(D)OOH is daar dan ook een uitstekend hulpmiddel voor toegewijde en duurzame merken om zich zichtbaar en emotioneel te onderscheiden van merken die niet voldoen hun sociale beloften en vallen onder de categorie greenwashing.”

Locatiegegevens

Dankzij digitalisering en de beschikking over locatiegegevens van potentiële klanten kunnen merken nu nog beter triggers inzetten om het koopproces te beïnvloeden en met aanpasbare advertenties hun relevantie optimaliseren, aldus Dentsu.

Meer trends zijn te vinden in het rapport van Dentsu zelf.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.