Esko heeft een gratis online hulpmiddel voor retailers gelanceerd: ‘Essential Toolkit for Retailers: from Consumer Insights to Product Launches’. Voor verbetering van verpakkingen en marketingmiddelen.
Esko biedt een samenwerkingsplatform voor het creëren van content voor verpakkingen, etiketten en marketingmateriaal. Het bedrijf heeft de trend herkend om vroeg in de winkel te kopen om teleurstelling te voorkomen en erkent dat ‘e-sales zullen exploderen’ in deze feestmaand. “Wat we uit deze trends halen, is dat retailers en de merken die ze leveren uiterst behendig moeten handelen om tegemoet te komen aan het zich ontwikkelende consumentisme. De behoefte aan reactiviteit zal niet snel verdwijnen. Dit wordt een thema in het voorjaar van 2021 en misschien wel daarna. Het toepassen van effectieve technologie zal niet alleen de hiaten nu opvullen, maar het zal ook het proces van het maken van verpakkingen, etiketten en marketingmateriaal toekomstbestendig maken tegen dit niveau van verstoring voor toekomstige retailgeneraties”, zegt Matthew Haws, Global Marketing Director bij Esko.
Oplossingen
Het initiatief van Esko verkent uitdagingen en trends in de detailhandel en biedt oplossingen om deze met de juiste digitale tools het hoofd te bieden. Tijdrovende goedkeuringen van ontwerpen, arbeidsintensieve handmatige processen en ontbrekende activa mogen volgens Esko de marktsnelheid niet vertragen.
De toolkit is hier te vinden.