Meer dan honderd tandartspraktijken in de Benelux voorzien van een eenduidige branding, met maatwerk per locatie. Voor die opdracht stond signbedrijf Schellenbach uit Raamsdonksveer afgelopen jaar.
Vorig jaar is door Curaeos, een overkoepelende organisatie voor dentale zorg, een tender uitgeschreven voor het rebranden van hun praktijken. De organisatie had verschillende praktijken overgenomen en wilde alle vestigingen (ruim honderd) een meer uniforme en frisse uitstraling geven. De opdracht kwam terecht bij allround signbedrijf Schellenbach uit Raamsdonksveer. Het project wordt uitgesmeerd over vier jaar. De eerste 25 praktijken hebben inmiddels een metamorfose ondergaan.
Eenheid en variatie
De signing bestaat onder meer uit zelf ontwikkelde routing, wandbelettering, communicatieborden, gevelteksten, raambeletteringen, baliesigning, zuilen en gewrapte deuren en meubels. Het principe van het logo is voor elke praktijk gelijk, maar met behoud van de eigen naam van de praktijk. Dennis van Dijk, bij Schellenbach verantwoordelijk voor projectmanagement en design, vertelt: “Er zit eenheid in de look & feel, ongeacht in welke praktijk je komt. Onze producten zijn modulair; één uitvoering kent verschillende toepassingen. Dit maakt dat we onze productie kunnen standaardiseren, maar wel elke praktijk kunnen bedienen met maatwerk.”

Lees hier het volledige artikel ‘Schellenbach verzorgt rebranding dentale groep Benelux’, dat ook verscheen in Sign+ Magazine 3-2022.