Ga naar hoofdinhoud

Internationale opkomst op EuroShop 2023

Die Dimension Retail Marketing der EuroShop 2023 ist der Point of Interest für Digital Creatives. Customer-Engagement & -Experience, Markenerlebnis im stationären und digitalen Store, Personalisierung via Mobile, Künstliche Intelligenz, Digital Signage.The Retail Marketing dimension of EuroShop 2023 is the point of interest for digital creatives. Customer engagement & experience, brand experience in brick & mortar and digital stores, personalization via mobile, artificial intelligence, digital signage.–––EuroShop 2023, The World´s No. 1 Retail Trade Fair, vom 26. Februar bis 2. März 2023 in Düsseldorf. Die EuroShop ist sowohl die weltweit wichtigste Investitionsgütermesse für den Handel und seine Partner, als auch eine unerlässliche Networking-Plattform für Zukunftstrends, Visionen und Retail-Impressionen zum Anfassen. An der EuroShop 2023 nehmen 1.830 Aussteller aus 55 Ländern auf über 103.000 m² netto in 16 Messehallen teil.EuroShop 2023, The World's No. 1 Retail Trade Fair, from 26 February to 2 March 2023 in Düsseldorf. EuroShop is both the world's most important capital goods fair for the retail trade and its partners, and an indispensable networking platform for future trends, visions and retail impressions you can touch. 1,830 exhibitors from 55 countries will be taking part in EuroShop 2023 on over 103.000 m² net in 16 exhibition halls.

Na vijf beursdagen heeft EuroShop 2023 het evenement in Düsseldorf succesvol afgesloten. Met uitwisselingen op mondiaal niveau tussen de 1.830 exposanten en de ruim 81.000 bezoekers.

EuroShop 2023 trok ruim 81.000 internationale bezoekers. Foto’s: Messe Dusseldorf | Constanze Tillman

Ondanks de lagere hoeveelheid bezoekers en exposanten ten opzichte van de editie in 2020, blikt de organisatie tevreden terug. Exposanten uit 55 landen meldden goede contacten en een duidelijke investeringsbereidheid van de bezoekers. Zij prezen bovendien de hoge internationale opkomst van het evenement: 68 procent van het EuroShop-publiek kwam uit het buitenland. In totaal kwamen vakbezoekers uit 141 landen naar EuroShop 2023, afkomstig van alle continenten.

Advertentie
Advertentie

Investeringsbereid

Michael Gerling, voorzitter van de EuroShop-adviesraad en CEO van het EHI Retail Institute: “Het bleek opnieuw een bron van inspiratie en heeft op indrukwekkende wijze zijn relevantie als toonaangevende internationale vakbeurs onderstreept. Na drie zware jaren staan retailers voor belangrijke investeringen met betrekking tot de toekomstige onderwerpen digitalisering, energiebeheer en duurzaamheid.”

Digitalisering

De digitalisering heeft een enorme vlucht genomen in bijna alle segmenten van de detailhandel. EuroShop weerspiegelde deze transformatie. Buzzwords als Smart Shopping, Connected Retail, Seamless Shopping of Customer Centricity waren alom aanwezig op de beursstands.

Energie en duurzaamheid

Duurzaamheid was de rode draad  in alle delen van EuroShop dit jaar. Exposanten lieten zien dat duurzame winkelinrichting niet alleen bijdraagt aan de bescherming van het klimaat, maar ook veel stof biedt voor het vertellen van verhalen; van innovatieve, biologisch afbreekbare winkelinrichtingsmaterialen tot etalagepoppen gemaakt van grondstoffen uit oceaanafval. Bovendien stond het thema energiebesparing centraal op verschillende vlakken.

De volgende EuroShop wordt gehouden in Düsseldorf van 22 tot 26 februari 2026.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis wekelijkse nieuwsbrief van Sign Benelux ben je altijd op de hoogte van het nieuws uit de signbranche, ontwikkelingen, acties en aanbiedingen.