Fespa heeft het programma bekendgemaakt voor zijn eerste Personalisation Experience conferentie. Deze vindt plaats tijdens de Fespa-beurs, van 23 tot 25 mei in München.
Gedurende het driedaagse programma leren deelnemers over de psychologie en gedragswetenschappen die personalisatie aantrekkelijk maken, de commerciële waarde van personalisatie en hoe digitale transformatie, technologie en softwareoplossingen maatwerk mogelijk maken.

De conferentie wordt gemodereerd door Richard Askam. Askam was een van de creatieve breinen achter de ShareACoke-campagne voor Coca-Cola en werkte aan verschillende gepersonaliseerde marketingcampagnes voor merken als Marmite, Nutella, Lynx en Dove.
Bevestigde sessies
Bevestigde sessies, die in het Engels worden gehouden, zijn:
• Waarom u personalisatie moet heroverwegen – door Peter Cross, klant- en retailexpert
• Voor de jongste generaties is personalisatie alles – door Chloe Combi, auteur en Gen Z/A-expert
• The Cocktail Party – De klantreis begrijpen: de basis van effectieve personalisatie – door Gianfranco Cuzziol, personalisatieconsultant bij Natura & Co
• People, Planet, Profit: hoe iedereen kan profiteren van printpersonalisatie – door Hannah Green, Digital Sales and Experience Manager bij Tony’s Chocolonely UK
• Van Industry 4.0 naar Industry 4.U – Maatwerk en personalisatie van de volgende generatie – door Frank Piller, Professor of Management, RWTH Aachen University
• Emoties verzenden voor bezorging op de volgende dag – Hoe gepersonaliseerd schenken verbindt – door Sabine Huijskes, Innovation Manager Physical Product and Process bij Greetz en Konrad Klimkowicz, Innovation Project Manager bij Moonpig
• Personalisatie en creativiteit – door Justin Cairns, Head of Offline Production bij Ogilvy UK
En meer
Sprekers van merken als ProQure, Printful, Landa Digital Printing, Ipsos, Printess en Canon zullen ingaan op onderwerpen als de gedragswetenschap achter personalisatie; de kracht van print in een gepersonaliseerde wereld; impact en klantloyaliteit stimuleren door middel van content; en de technologie en bedrijfsmodellen die personalisatie toegankelijk maken.
Naast de individuele sprekerssessies zal een reeks ‘in gesprek met’-sessies zijn onder leiding van Richard Askam, bijgestaan door consumenten- en technologie-experts, retailers en fabrikanten.
Het volledige schema van de conferentie van Personalisatie Experience is hier te vinden.
‘Opwindende kansen’
Duncan MacOwan, Head of Marketing & Events bij Fespa, merkt op: “De vraag van consumenten naar gepersonaliseerde, directe en verbeterde ervaringen is de afgelopen jaren toegenomen en merken die personalisatie hebben omarmd, hebben hun concurrentievoordeel aangescherpt en hun marktaandeel vergroot. Daarom willen we met onze allereerste Personalisation Experience-conferentie afgevaardigden helpen de commerciële waarde van personalisatie te begrijpen en te demonstreren hoe ze de opwindende kansen die het biedt in de sectoren waarin ze actief zijn, kunnen aangrijpen. We zijn verheugd over de sterke line-up van internationale sprekers uit verschillende sectoren en achtergronden die real-life business cases, inzichten en bruikbare adviezen zullen delen met onze bezoekers.”
De conferentie gaat hand in hand met een tentoonstellingsruimte, waar bezoekers de personalisatie-oplossingen van leveranciers kunnen verkennen.
Aanmelden en korting
Een driedaagse pas voor de conferentie (inclusief beursbezoek) kost 495 euro. Wie zich voor 23 april aanmeld, betaalt 395 euro. En met de code PERA500 geldt 50 euro korting op een ticket, ook na 23 april. Het is niet nodig om individuele sessies vooraf te reserveren.