De winnaars van de iF Design Award 2025 zijn bekend. Een internationale iF-jury beoordeelde in twee rondes bijna 11.000 inzendingen uit 66 landen. Wij keken wat er in de categorie Typography & Signage kwam bovendrijven.
Voor de iF Design Award 2025 konden producten, projecten en concepten worden ingezonden in negen verschillende disciplines: product, communicatie, verpakking en service design, architectuur en interieurdesign, user experience (UX), user interface (UI) en professionele concepten.
Typography & Signage

Voor onze branche is natuurlijk de discipline ‘communicatie’ interessant, en dan met name het onderdeel ‘Typography/Signage’. Zoals de speciaal ontworpen bewegwijzering voor Beijing China Central Place, een groot architectonisch complex in het zakendistrict van Beijing. Of wat te denken van het bewegwijzeringssysteem voor de Beiersdorf Campus in Hamburg, ontworpen door Ippolito Fleitz Group – Identity Architects?
Klik hier voor alle winnaars in de categorie ‘Typography/Signage’.

Lettertype The Group
In deze categorie is een Golden Award weggelegd voor het speciaal ontworpen lettertype voor de Volkswagen Group. Om de transformatie van de Volkswagen Group naar een wereldleider in duurzame mobiliteit te ondersteunen, ontwikkelde Landor GmbH een nieuw woordmerk en aangepast lettertype: ‘The Group’, een bewegend en strak neo-grotesk lettertype, dat wereldwijd meer dan 200 talen moet ondersteunen. “Het nieuwe lettertype fungeert als een sterk en bepalend bezit, dat het merk extern vertegenwoordigt en intern een nieuw gevoel van eenheid en motivatie inspireert”, aldus het ontwerpbureau.

Vijf criteria
Na de eerste beoordelingsronde tijdens de Online-Preselectie in december kwalificeerde de top 50 procent van bijna 11.000 inzendingen zich voor de finale in Hamburg. In totaal waren 131 juryleden betrokken bij de Online Preselection en 102 juryleden bij de iF Final Jury in Hamburg. In deze laatste beoordelingsronde, met designexperts afkomstig uit 23 landen, was het doel om alle winnaars van de iF Design Award 2025 te erkennen, evenals de 75 gouden winnaars van dit jaar. De jury baseerde haar oordeel op vijf criteria: idee, vorm, functie, onderscheidend vermogen en duurzaamheid.
Duurzaamheid en AI
Conclusie van de vakjury: Een uitzonderlijk hoog aantal uitmuntende ontwerpen dit jaar. Uwe Cremering, CEO van iF Design, kijkt met tevredenheid terug op deze editie van de awards: “De iF Design Award 2025 weerspiegelt op indrukwekkende wijze de huidige ontwikkelingen in de designwereld en maatschappelijke trends. Ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en AI zijn zichtbaar in vrijwel alle designcategorieën.”
Klik hier om alle prijswinnaars van de iF Design Award 2025 te bekijken.
Alle prijswinnaars worden op maandag 28 april 2025 geëerd tijdens de feestelijke iF Design Award Night in het Friedrichstadt-Palast in Berlijn.