Winnubst Grafische Afwerking, een bedrijf in de grafische industrie, is dit jaar op weg naar de B Corp-certificering. Dat liet het familiebedrijf onlangs weten bij de presentatie hun eerste MVO-rapport ‘Van Print tot Impact’.
Het MVO-rapport ‘Van Print tot Impact’ biedt een gedetailleerd overzicht van de inspanningen die Winnubst uitvoert op het gebied van duurzaamheid, inclusief doelen, plannen en behaalde mijlpalen zoals CO2-neutrale productie, het gebruik van 100% groene stroom en 40 jaar betrokkenheid bij sociale initiatieven.
![Maxime Winnubst met het MVO-rapport.](https://www.sign.nl/wp-content/uploads/2024/08/Maxime-Winnubst-met-MVO-rapport-1-Groot-683x1024.jpg)
Duurzame missie
Winnubst Grafische Afwerking staat bekend om zijn aanbod in Point of Sale (POS)-materiaal, zoals displays, verpakkingen, PR-boxen en instore communicatie. Het familiebedrijf onderscheidt zich door zijn verantwoordelijke bedrijfsvoering en de innovatieve en duurzame benadering van grafische afwerking. Dit sluit naadloos aan bij de ambitie om de duurzaamste producent van displays en verpakkingen in Nederland te worden. “We voelen ons sterk verbonden met deze missie en zijn vastbesloten om bij te dragen aan een betere wereld voor toekomstige generaties,” aldus Tom Winnubst, derde generatie van het bedrijf.
B Corp-certificering
De volgende grote stap in hun duurzaamheidsmissie is het behalen van de B Corp-certificering. Dat staat bekend als een wereldwijde erkenning voor bedrijven die voldoen aan de hoogste normen van sociale duurzaamheid en milieuprestaties. Het streven van Winnubst Grafische Afwerking is om deze certificering nog vóór het einde van het jaar te behalen, waarmee ze zich aansluiten bij een gemeenschap van bijna 9.000 toonaangevende duurzame bedrijven zoals Tony’s Chocolonely, Ben & Jerry’s en Dopper.
Bomen planten
“Ons MVO-rapport ‘Van Print tot Impact’ weerspiegelt onze voortdurende toewijding aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid,” voegt Tom Winnubst toe. Om de lancering van het MVO-rapport te vieren, plant Winnubst voor elke reactie met het woord ‘Boom’ op hun LinkedIn-post een boom. Het doel is om minimaal 100 bomen te planten, als symbool van hun inzet voor het milieu en hun ambitie om een verschil te maken.