Ga naar hoofdinhoud
Voor abonnees

‘AI-agents gaan de wereld veranderen’

14 februari 2025

Volgens AI-specialist Job van den Berg gaan AI-agents de wereld z’n kop zetten. Cognitieve deeltaken worden via deze AI-agents aangestuurd en relatief zelfstandig uitgevoerd.

Voor abonnees

Adobe Max 2024 en nu verder

12 december 2024

Adobe MAX is een jaarlijks terugkerend evenement waar veel gebruikers van Adobe Creative Cloud naar uitkijken. Ook dit jaar speelt AI een belangrijke rol in verschillende presentaties.

Fespa Trend Event: ‘Ga met AI aan de slag’

10 december 2024

“Wie met AI experimenteert, ervaart al snel winst.” De belangrijkste les van het Fespa Trend Event 2024. Laat je niet gek maken, maar ga er gewoon mee aan de slag en kijk wat bij je past. Dat was de boodschap van verschillende sprekers. Al is het maar om te voorkomen dat jouw bedrijf straks een ‘Kodak-moment’ beleeft.

Igepa Kennisdag: Dit komt er op ons af

23 november 2024

De Igepa Kennisdag bood een blik op de nabije toekomst. Wat is bijvoorbeeld de impact van de CSRD-wetgeving en AI op de signnbranche?

VIGC viert jubileum met congres in circusfeer

28 oktober 2024

De tiende editie van Het Congres van VIGC was er een festivalsferen. Reden: het 25-jarig bestaan van het innovatiecentrum voor grafische communicatie. Cirque Magnifique zorgde voor de feestelijke aankleding, maar uiteindelijk draaide het VIGC-congres om de inhoud, waar innovatie en kansen en gevaren van AI centraal stonden.

TREND-event van Fespa Nederland krijgt vorm

10 oktober 2024

Het TREND-event, dat Fespa Nederland op 9 december organiseert, krijgt steeds meer vorm. Het thema dit jaar is Artificial Intelligence, oftewel: A! the next step. De locatie: de Mauritskazerne in Ede.

Grote belangstelling voor workshops AI Design van SI’BON

30 april 2024

De vraag naar kennis over AI Design blijft groeien en de animo voor de recente workshops georganiseerd door SI’BON bevestigt deze trend. Reden voor een extra sessie op 21 mei in Bunnik.

Bijna vier op de tien Nederlanders vreest dat AI banen gaat kosten

5 april 2024

Uit recent onderzoek van ING Research blijkt dat de Nederlandse bevolking een groeiende ervaring heeft met kunstmatige intelligentie (AI), met name in de vorm van generatieve AI. Terwijl consumenten over het algemeen positieve ervaringen hebben met AI, zijn ze minder optimistisch over de impact ervan op de arbeidsmarkt.

Editorial 4-2023 – Harder, Better, Faster, Stronger

28 juni 2023

De kop ‘Harder, Better, Faster, Stronger’ verwijst naar een hit van Daft Punk dat werd gebruikt bij de introductie van de Q-Line met BHS180, de next step op het gebied van digital finishing, bij Zünd. Het zegt alles. Automatisering en robotisering rukken op.

AI-gestuurde digital signage in retail

30 september 2021

PPDS werkt samen met een aantal technologiegiganten om een nieuwe door kunstmatige intelligentie (AI) aangedreven digital signage-oplossing te creëren voor de retail.

Advertentie