Ga naar hoofdinhoud

Kansen vijftigplussers op arbeidsmarkt nemen toe

4 december 2024

Uit onderzoek van vacaturesite Indeed blijkt dat Nederlandse werkgevers steeds positiever staan tegenover oudere werknemers. Meer dan 90% van de ondervraagde bedrijven waardeert een mix van jongere en oudere (50+) medewerkers in hun personeelsbestand.

KVK: Zzp’ers en klein mkb positiever

23 november 2023

De Nederlandse ondernemers, met name zzp’ers en kleine bedrijven, kijken positief naar de toekomst volgens een recent onderzoek van de Kamer van Koophandel (KVK).

BNO onderzoekt impact AI op ontwerpsector

21 september 2023

Om inzicht te krijgen in de invloed van kunstmatige intelligentie op de designpraktijk heeft de BNO aangesloten ontwerpers en bureaus bevraagd over gebruik en impact van AI-tools.

Minder presteren door financiële stress 

19 juli 2023

Maar liefst negentien procent van alle werkende Nederlanders presteert weleens minder goed op werk vanwege financiële stress.

Generatie Z koploper in ondernemersambities

18 juli 2023

Bijna drie op de tien van de werkende jongeren (27,91%) tussen de 18 en 24 jaar overwoog het afgelopen jaar voor zichzelf te beginnen.

Fespa Print Census: Milieu steeds belangrijker

13 juli 2023

Er is toenemende vraag van opdrachtgevers naar meer duurzame producten en/of productiemethoden. Dit blijkt uit de resultaten van de mondiale Fespa Print Census.

Jongeren liever zzp’er dan uitzendkracht

29 juni 2023

Het aantal uitzenduren in de flexbranche krimpt. Ook gaan jongeren liever als zzp’er dan als uitzendkracht aan de slag. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht flexbranche van ING Research.

Final call voor Fespa Print Census

23 februari 2023

Op 24 februari 2023 sluit de Fespa Print Census. Ondernemers uit de print- en signbranche die nog willen meedoen aan dit internationale onderzoek moeten de enquête nu invullen.

De kracht van kleur in merkcommunicatie

16 november 2022

Merkonderzoekbureau Validators legde verschillende merkkleurvariaties met het logo van UPS voor aan consumenten met de vraag welke originele merken ze herkenden. Met interessante uitkomsten.

Belang van fysieke winkel onveranderd

19 oktober 2022

Ruim 70 procent van de consumenten shopt net zo vaak of zelfs vaker in fysieke winkels dan voor de coronapandemie. Dit blijkt uit onderzoek van Mood Media naar de laatste instore trends.

Advertentie

MBO-studenten positiever dan in 2020

7 juni 2022

Studenten zijn over het algemeen positiever over hun opleiding in 2022 dan in 2020. Dit blijkt uit de JOB-monitor, waarin ruim 224 duizend mbo-studenten hun stem lieten horen.

Fespa start derde Global Print Census

1 juni 2022

Fespa lanceert zijn derde Global Print Census, met als doel om trends binnen de mondiale (grootformaat) printsector in beeld te brengen.

Hoge energiekosten voor ondernemers

19 mei 2022

Veel ondernemers geven aan dat de impact van gestegen energieprijzen groot is. Toch berekenen ze deze gestegen kosten vaak niet door aan hun klanten.

Reclamemanagers over effectiviteit DOOH

6 januari 2022

Senior reclamemanagers zien digitale buitenreclame als een goede manier om jonge, technisch onderlegde consumenten te bereiken. Dit blijkt uit onderzoek van Alfi.

De Zeepkist 3 – 2021 – Er is leven na corona!

19 april 2021

De jaren 2020 en 2021 zullen lang in onze herinnering blijven. Dat maakt de brancheverkenning van de Vakgroep SignTechniek van Techniek Nederland extra interessant.

‘Authentieke signbedrijf blijft overeind’

23 maart 2021

Ron van Rijssel, directeur SI’BON, constateert dat het authentieke signbedrijf relatief goed overeind blijft in de coronacrisis. Maar de overheid wentelt de lasten van de crisis teveel af op het mkb.

‘Ongeveer helft thuiswerkers doet aanschaf’

11 februari 2021

44 procent van de thuiswerkers heeft tijdens de coronacrisis producten gekocht voor thuiswerken. De helft daarvan kreeg daarvoor geen werkgeversbijdrage, blijkt uit onderzoek.

Voorzichtig herstel grafimediabranche

9 februari 2021

Bedrijven in de grafimediabranche zagen in het voorjaar van 2020 hun omzet fors teruglopen. Later in het jaar was voorzichtig herstel zichtbaar. Dat blijkt uit de publicatie Grafimedia in cijfers.

Doe mee aan ons lezersonderzoek

4 februari 2021

Wij zijn benieuwd hoe u Sign+ waardeert. Om onze informatievoorziening aan u te verbeteren, doen wij een lezersonderzoek. Doe mee en maak kans op een dashcam.

Doe mee aan lezersonderzoek Sign+

22 januari 2021

Wij vragen 5 minuten van uw tijd om onze dienstverlening aan u te verbeteren. Doe mee aan dit lezersonderzoek en maak kans op één van de 10 dashcams die we verloten!